tirsdag 4. september 2012

Utvekster.

Før jeg gikk ut i dag tidlig vannet jeg den frodige lilla blomsten på trappen og knep av de tørre blomstene og bladene. Når jeg kom hjem igjen noen timer senere hadde to nye blomster sprunget ut. En produktiv utvekst. Andre vekster og utvekster er ikke like hyggelige, selv om de kan være svært så produktive. I det siste har klesskapet mitt begynt å ligne en slik vekst som multipliserer seg selv. Fra å være systematisk organisert i seks hyller, i ulik størrelse, har nå klær begynt å flyte utover gulvet, oppå kofferter og og i lag rundt og over kleshengere. Tidligere hadde jeg et system, hvor jeg omtrent i blinde kunne rekke ut en hånd fra sengekanten om morgenen og plukke en bukse etter stoff og overdel etter fasong og materiale. Nå ligner fem av hyllene på en gigantisk lapskaus av klær. Den sjette og største har stabler så høye at jeg ikke når opp lenger og som ser faretruende klar til å velte ut. Jeg kunne velge fritt etter hvilke ytterplagg jeg skulle ha på den dagen, og bare slenge jakken på i farten på vei ut. Hah. Men det var før overproduksjonen startet. Jeg har slik jeg ser det nå, kun ett valg. Jeg må rydde. Frem til den tid kan det være at jeg må gå naken, selv om de fleste vil nok helst ikke at jeg skal gjøre noe så drastisk. Men sånn er livet, en ryddesjau til tider.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar